INFORMACJE
CENA I WARUNKI WYJAZDU

TURCJA - LICJAN WAY

TURCJA - DROGA LICYJSKA i TURECKI OLIMP

Lycja – otoczona przez 3 łańcuchy górskie prehistoryczna kraina. Leży pomiędzy górami Taurus (Boncuk Dağları oraz Baba Daği) oraz masywem Bey Daglari. Od południa oblewana jest przez wody Morza Śródziemnego. Mimo, iż najwyższe szczyty nadbrzeża osiągają 300m n.p.m., Lycja oferuje możliwość odpoczynku na przepięknych plażach oraz spacerów morskim brzegiem. Przebiega przez nią jeden z najdłuższych i najpiękniejszych szlaków trekkingowych świata tzw. Droga Licyjska. Pełne antycznych zabytków wybrzeża oferują możliwość kontaktu z zapomnianymi cywilizacjami oraz okazję do obcowania z śródziemnomorską przyrodą. Poza wędrówkami drogą licyjską planujemy także zdobycie tureckiego Olimpu - Tahtalı Dağı, o wysokości 2366 m n.p.m. oraz zwiedzanie miejscowości Antalya.

Dzień 1.

Wylot o godz. 6:15, z Katowic lub Krakowa, czarterem do miejscowości Antalya, spotkanie na lotnisku dwie godziny przed wylotem. Przylot do Antalya ok. godz. 11:25.

Transfer i zakwaterowanie w hotelu w miejscowości Kemer.

Kolacja: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 2.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Wycieczka do Olympos Beydagları National Park. Zaczynamy z nadmorskiej miejscowości Adrasan 20m n.p.m. Kierujemy się na południe jednym z odcinków Licyjskiej drogi, aż do latarni morskiej Gelidonya Feneri. Cały czas podążając brzegiem morza docieramy do miejscowości Karaöz. Tutaj kończymy wycieczkę morskimi kąpielami. Możliwa realizacja wycieczki w przeciwnym kierunku

Czas przejścia: ok. 6h; Odległość: ok. 20 km; Przewyższenie: ok. 950m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 3.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Kontynuujemy pobyt w Olympos Beydagları National Park. Znowu wyruszamy z nadmorskiej miejscowości Adrasan 20m n.p.m. Tym razem udajemy się na północ w stronę miejscowości Olympos. Podążając Licyjską Drogą mijamy liczne prehistoryczne ruiny, aby dotrzeć do prawdziwego raju archeologicznego jakim jest miejscowość Olympos. Około godziny przeznaczymy na zwiedzanie miasteczka, po czym udamy się nad morze.

Czas przejścia: ok. 4h; odległość: ok. 12 km; przewyższenie: ok. 800m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 4.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Dzień odpoczynkowy. Wycieczka w góry Guluk (Güllük Dağı) do Parku Narodowego Gulluk Mountain Termessos Tutaj, na wysokości 1050 m n.p.m. wznosi się starożytne ufortyfikowane miasto Termessos. Starożytne miasto Termessos zostało założone przez Solimów, którzy mieszkali w regionie Psidia. Najważniejsze pozostałości tego miejsca to mury miejskie, wieże, Droga Królewska, Brama Hadriana, Gimnazjum, Agora, Teatr, Odeon, bogato zdobione grobowce, cysterny oraz system odwadniający. W drodze powrotnej do hotelu zwiedzimy Antalyę.

Czas zwiedzania gór Guluk: ok. 3h; odległość: ok. 6 km; przewyższenie: ok. 250m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 5.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Kolejny dzień wędrówki Drogą Licyjską, Startujemy z miejscowości Tekirova i kierujemy się wzdłuż wybrzeża zatoki Antalya na południe. Mijamy po drodze plażę Kleopatry, plażę Tekirova oraz liczne punkty widokowe na Morze Śródziemne, nazywane po turecku Akdeniz, czyli „Białe Morze”. Docieramy do starej kopalni chromu w miejscowości Atbuku. Dalej, Drogą Licyjską, dochodzimy do miejscowości Çıralı. Tutaj kończymy trekking. Dla chętnych istnieje możliwość dodatkowego, krótkiego spaceru do tzw. Chimaera flames. Miejsc naturalnego wypływu gazu ziemnego, w których palą się wieczne ognie.

Czas przejścia: ok. 9h; odległość: ok. 26km; przewyższenie: ok. 1450m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 6.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Wchodzimy na turecki Olimp. Z dolnej stacji kolejki linowej Olympos Teleferik 690m n.p.m. drogą okrężną docieramy do Drogą Licyjskiej, którą podążamy aż do wysokości 1800m n.p.m. Tutaj opuszczamy Drogę Licyjską i kierujemy się w stronę szczytu Tahtalı Dağı 2366 m n.p.m. Ze szczytu zjeżdżamy kolejką do miejsca, gdzie rozpoczęliśmy wędrówkę. Możliwa jest także opcja wjazdu kolejką i zejścia ze szczytu.

Czas przejścia: ok. 9h; odległość: ok. 15km; przewyższenie: ok. 1800m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 7.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Oddalony od morza odcinek drogi Licyjskiej. Startujemy z przysiółków górskiej miejscowości Ovacik. Naszym celem będzie Canyon Göynük. Wędrówka dziki leśnymi ostępami oraz przełomami rzeki Göynük. Chwilami trzeba będzie ściągnąć buty i przejść przez bród. Tutaj nieskrępowana przyroda narzuca przebieg górskich ścieżek. Zupełnie inne oblicze Licyan Way. Będziecie zaskoczeni i zauroczeni :)

Czas przejścia: ok. 7h; odległość: ok. 18km; przewyższenie: ok. 700m

Nocleg: hotel w miejscowości Kemer

Dzień 8.

Śniadanie: hotel w miejscowości Kemer

Wykwaterowanie z hotelu. Transport na lotnisko. Powrót do kraju.

Program, jak i kolejność dni może ulec zmianie w zależności od pogody – decyzja o wyborze wariantu jak i kontynuowaniu lub nie wycieczki należy wyłącznie do przewodników!